Antwoord op veel gestelde vragen


Hoe laat mogen we in de woning bij aankomst en tot hoe laat bij vertrek?
U mag in de woning na 14.00 uur en de vertrektijd is voor 10 uur.

Mag er een huisdier mee?
Ja, bij ons is 1 huisdier toegestaan (gratis!). Er komen wel extra schoonmaakkosten van € 5,-- bij  Normaal zijn deze € 50,- en nu dan € 55,-

Hoe en wanneer moet ik betalen?
De betaling is per bank. De aanbetaling (50% van de totale hoofdsom) is binnen 2 weken na de boeking. De restantbetaling (de overige 50%) is maximaal 6 weken voor aankomst. In overleg is het eventueel mogelijk om in een extra termijn te betalen, maar er dient wel altijd eerst een aanbetaling gedaan te worden.

Hoe is de betaling bij een boeking op korte termijn?
U betaalt dan per bank het volledige bedrag binnen 2 weken en in ieder geval voor aankomst. Boekingen 1 of 2 dagen voor aankomst, kunnen vooraf contant betaald worden bij overgave van de sleutel.

Heeft u ook linnenverhuur?
Wij verhuren geen bedlinnen. Dit kunt u regelen via de Linnenkast.

Ik neem mijn eigen bedlinnen mee. Wat is er aanwezig en wat zijn de afmetingen?
Onze bedden hebben matrassen met moltons, kussen met onderkussensloop en dekbedden. De exacte afmetingen van de bedden zijn 90 bij 200 cm. De maten van de dekbedden zijn 135 bij 90 cm, van de kussens 60 bij 63 cm. Denkt u ook eventueel aan het meebrengen van bedlinnen voor het kinderbedje (en natuurlijk keuken- en badlinnen).

Kan ik zonder auto naar Ameland?
Ja, dit is mogelijk! Bij aankomst in Nes staan altijd voldoende bussen klaar en u kunt op minder dan 5 minuten loopafstand van de woning weer uitstappen. In Nes kunt u ook al direct fietsen huren en er staan altijd voldoende taxi´s klaar (voor evt. de bagage e.d.).

Hoe regel ik de sleutel?
Na uw definitieve reservering, ontvangt u een bevestigingsbrief met het mailadres van de beheerder van de woning. U kunt dan zelf voor uw verblijf (graag minimaal 3 dagen van te voren), uw aankomst- (na 14.00 uur) en eventueel uw vertrektijd (voor 10.00 uur) doorgeven. 

Hoe werkt de overtocht naar Ameland?
De overtocht wordt geregelt via Wagenborgen Passagiersdiensten. De overtocht is vanaf Holwerd en na gemiddeld 45 minuten komt u aan in Nes Ameland. Naast de auto, moet u los betalen voor personen, fietsen, fietsendragers, aanhangwagens, huisdieren etc.

Moet ik de boot naar Ameland ook reserveren?
Personenvervoer hoeft u niet te reserveren, het is wel aan te raden z.s.m. uw autoreservering voor de boot te doen. Meer informatie over prijzen en (extra) afvaarten etc. is te vinden op www.wpd.nlWagenborg Passagiersdiensten heeft ook een twitteraccount waarmee u vertragingen en aankomsttijden kunt volgen.

Is er draadloos internet in de woning?
Ja, in de woning is draadloos internet (gratis!) 

Heeft u ook lastminute aanbiedingen?
Het kan zijn dat wij bij 2 weken voor aankomst lastminute aanbiedingen hebben, maar dit wordt per periode bekeken.

Mogen we met meer personen in uw vakantiewoning dan 6 personen?
Onze woningen zijn geschikt voor 6 personen + 1 baby (tot 2 jaar). Verblijven met meer personen is niet toegestaan, ook niet door het plaatsen van luchtbedden of tentjes in de tuin.

Hoe moeten wij de woning definitief reserveren?
Bij voorkeur ontvangen wij dan z.s.m. het volledig ingevulde aanvraagformulier (onderste button op onze website) per e-mail.

Kunnen we ook eerst een optie nemen?
Het is altijd mogelijk om eerst vrijblijvend een optie te nemen. Wij horen dan graag binnen 1 week uw definitieve beslissing.

Is er een kinderbed, kinderstoel  aanwezig?
Ja, er is een kinderbed en kinderstoel aanwezig (gratis!). Op aanvraag ook een box.

Zijn er fietsen aanwezig? 
Ja, er zijn 2 fietsen aanwezig (gratis!).

Wat zijn de bijkomende kosten?
Bij ons zijn de bijkomende kosten €50,- verplichte eindschoonmaak.

Zijn er dan geen andere extra kosten zoals reserveringskosten, toeristenbelasting, gas, water en licht etc?
Nee.

Wat is de routebeschrijving van de vakantiewoning?
In uw bevestigingsbrief staat het exacte adres van de vakantiewoning. U kunt met behulp van routeplanner de route uitprinten. De routebeschrijving staat ook op deze site. 

Graag willen wij een annulerings- en reisverzekering afsluiten. Hoe regelen wij dit?
Dit is inderdaad wenselijk! U kunt contact opnemen met uw eigen assurantietussenpersoon. Doe dit wel zo snel mogelijk na uw definitieve reservering.

Wij vertrekken op korte termijn naar uw vakantiewoning, is het dan nog wel nodig om een annulerings- of reisverzekering te regelen?
Wij raden altijd aan om dit wel te doen, om risico voor u en ons te vermijden. U kunt ook net voor uw verblijf te maken krijgen met familie omstandigheden of zelfs tijdens uw vakantie, zodat u uw reis nog moet annuleren (onze annuleringsvoorwaarden staan in onze algemene voorwaarden).

Bezettingskalender

Loading...